Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2009 20:12 - капризните коне
Автор: hikari Категория: Изкуство   
Прочетен: 1907 Коментари: 6 Гласове:
0



Покрай пропастта дълбока, по ръба на стръмнината
своите коне с нагайка аз подканящо налагам!...
Задушавам се и пия вятър, гълтайки мъглата...
И дочувам, и дочувам с гибелен възторг:
пропадам!
Успокойте се, коне! Защо се вслушвате
на камшиците в гъвкавостта.
Придирчиви сте, коне, като вихрушки сте..
Ще ме стигне смъртта, недопял песента...
Ще допея куплета,
ще ви напоя -
нека само за миг на ръба
постоя...
Мен като перце от длани ще ме духне урагана
и шейната ще ме носи в снеговете
смъртнобледен.
Галопирайте по-бавно - вижте, целите сте в пяна,
удължете малко пътя към приюта ми последен.
Успокойте се коне! Защо се вслушвате
на камшиците в яростта.
Придирчиви сте коне, като вихрушки сте...
Ще ме стигне смъртта, недопял песента.
Ще допея куплета,
ще ви напоя...
нека само за миг на ръба
постоя...
Стигнахме: за среща с бога няма как да закъснееш.
И какво са се разпели злобно ангелите бели?!
Или е звънче, което от сълзите се люлее,
или е гласът ми, хукнал след конете полудели?!
Успокойте се за миг! Защо не слушате -
не летете тъй бързо, коне!
Придирчиви сте, коне, като вихрушки сте...
Щом тъй кратко живях - да допея поне!
Ще допея куплета,
ще ви напоя -
нека само за миг на ръба
постоя...



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hikari - изкуството на мира
24.06.2009 20:15
Като копринен шал от въглени

изкрящи в лудо пожелание

разстилам:

началото на началата

пулсирам:

материя – антиматерия

горя:

в карминена феерия

на колелото на живота.

между подземен и небесен огън

извличам огненото тяло -

римувам:

в тътена на древни барабани

дихание – заклинание

кръжат

метаморфозите на огъня

в сребристо кървава спирала:

Зачатие.

Причастие.

Нирвана.
цитирай
2. hikari - часът на ириса
24.06.2009 20:16
Часът на Ириса
На пръсти стъпвам
по земята, приютила
очи и кости на предците ми...
По огън ходя -
като самовила
с усукани коси,
в сребриста роба
и икона на гърдите...
Танцувам върху
живи въглени
и в ритъма на
свети тъпани
долитащ с пулса на
сърцето ми
ме има
в две реалности:
отвъдна горе и
отвъдна долу
проникващи в
човешката ми същност
Тук и сега -
в часа на ириса
цитирай
3. hikari - Festina lente!
24.06.2009 20:17
Не ускорявай
цъфтежа на цветовете.
Свистенето на
меча архангелов
е музика за ушите.
Бъди в единство
с това, което правиш.
Следвай дирите
вътрешни
на Живота,
Усещай Произхода
Същността.
Вдишай отношенията
пространство – време.
Издишай
моралната ситуация.
Светлината
не бива да се прахосва.
цитирай
4. hikari - стража
24.06.2009 20:18
Ниска луна.
Цигулка плаче в нощта.
Бледа синева
Мрачна вода.
Цигулка плаче в нощта.
Мечът е мойта душа.
цитирай
5. hikari - орис
24.06.2009 20:20
Необяздени коне получих
от орисниците на живота!
Най – дивите,
най - смелите,
най – влюбените!
А колесница как се управлява
така и не научих!
Ах, пътят е осеян с пропасти
прелитам в щура ярост
над урви, свлачища, клисури...
В пукота на осите и колелата
се сливам с конска пот и остра грива
Самата аз препускам
по чукарите
в конско тяло!
Отвъд преградите сме! -
Там, където
долита с грохот
водопад към Лета.
С конете ще се слеем с водите
кръвта ни ще възври от светлината
целуната от Лъч ще тичам
с водните си братя
а после ще утихна упоена
на вечната и святата
понесла гена -
обратно – към нивята и житата,
загърбила обора на Вселената.
цитирай
6. анонимен - много хубаво,че си го цитирала на български,
25.06.2009 09:48
на честно казано на руски звучи толкова силно, че като че ли губи от силата си тук! Харесвам тази ти поредица, припомняща песните на Висоцки! Но може да ги публикуваш на руски, на български и ако намериш да прикачиш някое клипче! Ще стане страхотно! Поздравявам те! А-а-а и да добавя-тази песен ми е любимата!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 4665701
Постинги: 6284
Коментари: 5529
Гласове: 11796