Постинг
31.03.2010 09:57 -
за бездетството и плодовете на любовта
Бракът се проявява повече в духовната любов между мъжа и жената, отколкото в плътското им съжителство, при което по Божия воля става зачатието на децата.
Господ Бог благоволява еднакво и към съпрузите, които имат деца, и към бездетните съпрузи. "От всичките ми синове - говоли дм. Давид, - защото Господ ми даде много синове, Той избра сина ми Соломон да седи върху престола на Господнето царство/1 Парал. 28:5/ Но Господ и неплодните настанява в къщи като майка, радваща се за децата! Алилуия! /Пс. 112:9/.
В житията на светиите четем как някои съпрузи доброволно са се отказвали от утешенията на телесната любов и от благото да имат деца, за да посветят целият си живот без остатък в служение на Бога, и са пребивавали в целомъдрено девство, което стои по-високо от съпружеството - Нежененият се грижи за Господни работи - как да угоди Господу, а жененият се грижи за световни работи - как да угоди на жената" 1Кор.7:32-33.
Ако бездетните съпрузи не възроптаят срещу благата Божия вол, която е отсъдила за тях като по-добро да нямат деца, Бог ще им зачете това като малък мъченически подвиг, който ще помогне за спасението им.
Бездетството не трябва да разклаща основите на християнското семейство, а напротив, да заздравява още повече брачният съюз между съпруга и съпругата. Както през време на някое общо нещастие и беда хората се сплотяват помежду си, за да оцелеят, така и бездетните съпрузи трябва да се обикнат с двойно по-голяма сила и да възложат цялото си упованаие на Бога. От решаващо значение тук е поведението на съпруга, който с много обич, такт и умение, нелицемерно и с нежност доказва, че безплодието на жена му не е променило с нищо неговото държане към нея. Всякакви спорове, взаимни укори, подозрения и хвърляне на цялата вина за общата беда върху една от страните натрупва черни градоносни облаци над семейното огнище, чийто разрушителен товар лесно може да се стовари над него и да го унищожи. За да не се случи това, съпрузите не бива да дават ухо нито на злонамерените хорски намеци и подмятания, нито на привидно добронамерените съвети и препоръки за избавяне от безплодието, някои от които са определено безнравствени и противоречащи на вярата. Те трябва да се въоръжат с търпение и блага надежда, че Господ Бог ще ги утеши с многожадувания плод на утробата, да се молят на светите Богоотци Йоаким и Анна, Захарий и Елисавета - родителите на Пресвета Дева Мария и на св. Йоан Кръстител - които също били много години бездетни, и преди всичко на Божията Майка, чиято молитва винаги бива чута пред престола на Пресветата Троица.
Чадородието не прави съпрузите непременно по-щастливи от бездетните съпрузи. Ако децата бъдат възпитани лошо и израстнат без вяра в Иисуса Христа, по добре въобще да не са се раждали. За това предупреждава всички лоши родители Сираховият син - Не се радвай на синове нечестиви. Кога се те умножават не се радвай, ако в тях няма страх Господен. По добре е да умреш бездетен, нежели да имаш деца нечестиви" /16:11-4/
Господ Бог благоволява еднакво и към съпрузите, които имат деца, и към бездетните съпрузи. "От всичките ми синове - говоли дм. Давид, - защото Господ ми даде много синове, Той избра сина ми Соломон да седи върху престола на Господнето царство/1 Парал. 28:5/ Но Господ и неплодните настанява в къщи като майка, радваща се за децата! Алилуия! /Пс. 112:9/.
В житията на светиите четем как някои съпрузи доброволно са се отказвали от утешенията на телесната любов и от благото да имат деца, за да посветят целият си живот без остатък в служение на Бога, и са пребивавали в целомъдрено девство, което стои по-високо от съпружеството - Нежененият се грижи за Господни работи - как да угоди Господу, а жененият се грижи за световни работи - как да угоди на жената" 1Кор.7:32-33.
Ако бездетните съпрузи не възроптаят срещу благата Божия вол, която е отсъдила за тях като по-добро да нямат деца, Бог ще им зачете това като малък мъченически подвиг, който ще помогне за спасението им.
Бездетството не трябва да разклаща основите на християнското семейство, а напротив, да заздравява още повече брачният съюз между съпруга и съпругата. Както през време на някое общо нещастие и беда хората се сплотяват помежду си, за да оцелеят, така и бездетните съпрузи трябва да се обикнат с двойно по-голяма сила и да възложат цялото си упованаие на Бога. От решаващо значение тук е поведението на съпруга, който с много обич, такт и умение, нелицемерно и с нежност доказва, че безплодието на жена му не е променило с нищо неговото държане към нея. Всякакви спорове, взаимни укори, подозрения и хвърляне на цялата вина за общата беда върху една от страните натрупва черни градоносни облаци над семейното огнище, чийто разрушителен товар лесно може да се стовари над него и да го унищожи. За да не се случи това, съпрузите не бива да дават ухо нито на злонамерените хорски намеци и подмятания, нито на привидно добронамерените съвети и препоръки за избавяне от безплодието, някои от които са определено безнравствени и противоречащи на вярата. Те трябва да се въоръжат с търпение и блага надежда, че Господ Бог ще ги утеши с многожадувания плод на утробата, да се молят на светите Богоотци Йоаким и Анна, Захарий и Елисавета - родителите на Пресвета Дева Мария и на св. Йоан Кръстител - които също били много години бездетни, и преди всичко на Божията Майка, чиято молитва винаги бива чута пред престола на Пресветата Троица.
Чадородието не прави съпрузите непременно по-щастливи от бездетните съпрузи. Ако децата бъдат възпитани лошо и израстнат без вяра в Иисуса Христа, по добре въобще да не са се раждали. За това предупреждава всички лоши родители Сираховият син - Не се радвай на синове нечестиви. Кога се те умножават не се радвай, ако в тях няма страх Господен. По добре е да умреш бездетен, нежели да имаш деца нечестиви" /16:11-4/
Бог е дал щастливата възможност на безплодните съпрузи също да имат свои деца, като осиновят някое сираче. Така радостта бива двойна и благодатта въз благодат. Многобройни са случаите в живота, когато бездетни съпрузи, след като осиновят някое изоставено дете или деца, си има и свое биологично дете. Така Господ Бог възнаграждава за милосърдието и подтиква всички бездетни съпрузи да побързат в осиновяването на нещастните дечица от Домовете за сираци, които с пламенен копнеж очакват своите мама и тате.
цитирайТърсене
Блогрол
1. star relax
2. яко
3. пътя на любовта
4. incendium amor!
5. la femme desiree
6. incendium veritas!
7. bgnetsociety
8. desire
9. ортодокс уики
10. кладенецът,душа
11. у4илище за родители
12. науката - не търси под вола теле!
13. светът на розите
14. за православни християни
15. айкидо
16. попътен вятър
17. светлината
18. светлините на дълбокото
19. океанско житие
20. православни светци
21. sourteardrop
22. политически строфи
23. свят на омиротворение
24. st valentine
25. България
26. още книги за бойни изкуства
27. не обичай деградето!
28. духовна библиотека
29. владимир висоцки
30. тайната на златното цвете
2. яко
3. пътя на любовта
4. incendium amor!
5. la femme desiree
6. incendium veritas!
7. bgnetsociety
8. desire
9. ортодокс уики
10. кладенецът,душа
11. у4илище за родители
12. науката - не търси под вола теле!
13. светът на розите
14. за православни християни
15. айкидо
16. попътен вятър
17. светлината
18. светлините на дълбокото
19. океанско житие
20. православни светци
21. sourteardrop
22. политически строфи
23. свят на омиротворение
24. st valentine
25. България
26. още книги за бойни изкуства
27. не обичай деградето!
28. духовна библиотека
29. владимир висоцки
30. тайната на златното цвете