Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2010 18:42 - Цветя на злото - баба Дейна се намесва - 3
Автор: hikari Категория: Изкуство   
Прочетен: 483 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 30.12.2010 19:13


- Все пак да говорим за злото има смисъл само в контекста на световен процес под управлението на Бога. Именно в този процес изпъква онова чуждо тяло, което поставя под въпрос добротата на Бога или на творението, или на Твореца и творението.
- Тук проблемът се очертава приблизително така: Ако Бог е добър и всемогъщ, може ли при наличието на зло в света да Го наричаме добър и всемогъщ?
- Задава се и въпросът за съвършенството на творението: Ако творението е добро, при наличието на злото очевидно не е съвършено или съвършенството му е ограничено...
- Не по - малко важен е въпросът за съвместното съществуване на Творецът и творението.
- Приемайки че има световен ред, предполагаме че злото го е нарушило. Под бремето на всичките тези въпроси какво е мястото на човека?
- Всъщност така можем да се питаме когато разглеждаме отношението между Бога, творението и световните процеси външно, когато отказваме да забележим че това отношение има център в Библията и християнството. Именно от гледна точка на този център и във връзка с него разбираме истината за Бога, света, човека и злото.
- В момента се опитваме да вникнем в отношението между Твореца, творението и злото от християнска гледна точка отвътре. Опитваме се да намерим мястото на злото в отношението между Твореца и творението, в общия световен процес под управлението на Бога. Става въпрос за спасителното дело на Иисус Христос.
- Като изхождам от това, ще кажа следното: за злото трябва да се говори само с поглед назад, защото чрез Иисус Христос преди две хилядолетия то е осъдено и ликвидирано. Но като християнка знам, че само с поглед напред ще стане ясно неговото пълно премахване при Второто Христово идване.
- По този начин ти говориш за характера на злото и ролята, която то е играло, играе и може би ще играе. То е врагът, който Бог не е искал, не е търпял и когото отстранил от пътя.
- Затова ако злото не бъде видяно назад, когато е било победено от Иисус Христос, и в перспективата, когато ще бъде напълно отхвърлено, значи никога няма да бъде видяно.
- Това означава човек да се страхува от идеята за ужасното, а не от самото него. От самото зло човек се бои по странен начин само тогава, когато се убеди, че Бог е отнел силата на злото. Само в този поглед назад и в перспектива, когато окончателно ще се загуби, то не може да плаши.
- Говориш за културата на страха.
- За най-големия страх - страха от страха.

следва



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 4670108
Постинги: 6284
Коментари: 5529
Гласове: 11796