Постинг
30.12.2010 18:42 -
Цветя на злото - баба Дейна се намесва - 3
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 483 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 30.12.2010 19:13
Прочетен: 483 Коментари: 0 Гласове:
3
Последна промяна: 30.12.2010 19:13
- Все пак да говорим за злото има смисъл само в контекста на световен процес под управлението на Бога. Именно в този процес изпъква онова чуждо тяло, което поставя под въпрос добротата на Бога или на творението, или на Твореца и творението.
- Тук проблемът се очертава приблизително така: Ако Бог е добър и всемогъщ, може ли при наличието на зло в света да Го наричаме добър и всемогъщ?
- Задава се и въпросът за съвършенството на творението: Ако творението е добро, при наличието на злото очевидно не е съвършено или съвършенството му е ограничено...
- Не по - малко важен е въпросът за съвместното съществуване на Творецът и творението.
- Приемайки че има световен ред, предполагаме че злото го е нарушило. Под бремето на всичките тези въпроси какво е мястото на човека?
- Всъщност така можем да се питаме когато разглеждаме отношението между Бога, творението и световните процеси външно, когато отказваме да забележим че това отношение има център в Библията и християнството. Именно от гледна точка на този център и във връзка с него разбираме истината за Бога, света, човека и злото.
- В момента се опитваме да вникнем в отношението между Твореца, творението и злото от християнска гледна точка отвътре. Опитваме се да намерим мястото на злото в отношението между Твореца и творението, в общия световен процес под управлението на Бога. Става въпрос за спасителното дело на Иисус Христос.
- Като изхождам от това, ще кажа следното: за злото трябва да се говори само с поглед назад, защото чрез Иисус Христос преди две хилядолетия то е осъдено и ликвидирано. Но като християнка знам, че само с поглед напред ще стане ясно неговото пълно премахване при Второто Христово идване.
- По този начин ти говориш за характера на злото и ролята, която то е играло, играе и може би ще играе. То е врагът, който Бог не е искал, не е търпял и когото отстранил от пътя.
- Затова ако злото не бъде видяно назад, когато е било победено от Иисус Христос, и в перспективата, когато ще бъде напълно отхвърлено, значи никога няма да бъде видяно.
- Това означава човек да се страхува от идеята за ужасното, а не от самото него. От самото зло човек се бои по странен начин само тогава, когато се убеди, че Бог е отнел силата на злото. Само в този поглед назад и в перспектива, когато окончателно ще се загуби, то не може да плаши.
- Говориш за културата на страха.
- За най-големия страх - страха от страха.
следва
- Тук проблемът се очертава приблизително така: Ако Бог е добър и всемогъщ, може ли при наличието на зло в света да Го наричаме добър и всемогъщ?
- Задава се и въпросът за съвършенството на творението: Ако творението е добро, при наличието на злото очевидно не е съвършено или съвършенството му е ограничено...
- Не по - малко важен е въпросът за съвместното съществуване на Творецът и творението.
- Приемайки че има световен ред, предполагаме че злото го е нарушило. Под бремето на всичките тези въпроси какво е мястото на човека?
- Всъщност така можем да се питаме когато разглеждаме отношението между Бога, творението и световните процеси външно, когато отказваме да забележим че това отношение има център в Библията и християнството. Именно от гледна точка на този център и във връзка с него разбираме истината за Бога, света, човека и злото.
- В момента се опитваме да вникнем в отношението между Твореца, творението и злото от християнска гледна точка отвътре. Опитваме се да намерим мястото на злото в отношението между Твореца и творението, в общия световен процес под управлението на Бога. Става въпрос за спасителното дело на Иисус Христос.
- Като изхождам от това, ще кажа следното: за злото трябва да се говори само с поглед назад, защото чрез Иисус Христос преди две хилядолетия то е осъдено и ликвидирано. Но като християнка знам, че само с поглед напред ще стане ясно неговото пълно премахване при Второто Христово идване.
- По този начин ти говориш за характера на злото и ролята, която то е играло, играе и може би ще играе. То е врагът, който Бог не е искал, не е търпял и когото отстранил от пътя.
- Затова ако злото не бъде видяно назад, когато е било победено от Иисус Христос, и в перспективата, когато ще бъде напълно отхвърлено, значи никога няма да бъде видяно.
- Това означава човек да се страхува от идеята за ужасното, а не от самото него. От самото зло човек се бои по странен начин само тогава, когато се убеди, че Бог е отнел силата на злото. Само в този поглед назад и в перспектива, когато окончателно ще се загуби, то не може да плаши.
- Говориш за културата на страха.
- За най-големия страх - страха от страха.
следва
С баба Дейна - на урок по толерантност -...
С баба Дейна - на урок по толерантност -...
за християнските ценности
С баба Дейна - на урок по толерантност -...
за християнските ценности
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. star relax
2. яко
3. пътя на любовта
4. incendium amor!
5. la femme desiree
6. incendium veritas!
7. bgnetsociety
8. desire
9. ортодокс уики
10. кладенецът,душа
11. у4илище за родители
12. науката - не търси под вола теле!
13. светът на розите
14. за православни християни
15. айкидо
16. попътен вятър
17. светлината
18. светлините на дълбокото
19. океанско житие
20. православни светци
21. sourteardrop
22. политически строфи
23. свят на омиротворение
24. st valentine
25. България
26. още книги за бойни изкуства
27. не обичай деградето!
28. духовна библиотека
29. владимир висоцки
30. тайната на златното цвете
2. яко
3. пътя на любовта
4. incendium amor!
5. la femme desiree
6. incendium veritas!
7. bgnetsociety
8. desire
9. ортодокс уики
10. кладенецът,душа
11. у4илище за родители
12. науката - не търси под вола теле!
13. светът на розите
14. за православни християни
15. айкидо
16. попътен вятър
17. светлината
18. светлините на дълбокото
19. океанско житие
20. православни светци
21. sourteardrop
22. политически строфи
23. свят на омиротворение
24. st valentine
25. България
26. още книги за бойни изкуства
27. не обичай деградето!
28. духовна библиотека
29. владимир висоцки
30. тайната на златното цвете