Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2011 07:26 - Несправедлив ли е немилосърдният?
Автор: hikari Категория: Изкуство   
Прочетен: 559 Коментари: 0 Гласове:
2



За милосърдието като част от справедливостта, като съдържащо се в справедливостта, какво още може да се каже? Дали като проявява милосърдие, човек постъпва справедливо, а когато не проявява милосърдие, няма достатъчно основание поведението му да се окачестви като несправедливо? Когато попитаме вътрешният си глас - знаем отговора - немилосърдният не е несправедлив. Несъмнено милосърдието е част от справедливостта, но то не произхожда от нея, а от любовта. В йерархията на универсалните ценности милосърдието е по-ценно от справедливостта.

Аз като християнка благодаря заради Бога и от любов към нуждаещият се, без да очаквам благодарност.
Това е нормалната християнска постъпка. Затова, всеки който не постъпва като мен не е несправедлив, защото като християнка не твърдя, че съм свръхсправедлива... Не съм извършила никакво свръхдлъжно дело, а правя само това, което чувствам, че съм длъжна да извърша... Съдържанието на справедливостта и действията на справедливите се разполагат на друга плоскост, различна от тази на милосърдието, като проява на любовта, което се явява изпълнение на по-висш дълг.

Истинската благотворителност е нравствена проява, безкористно мотивирана. Тя е помощ за Господ Иисус Христос. Основание за високата й ценност се съдържат в думите на Нашият Спасител:
Гладен бях и Ми дадохте да ям, жаден бях и Ме напоихте, странник бях и Ме прибрахте, болен бях и Ме посетихте, в тъмница бях и Ме споходихте... Доколко сте сторили това на едного от тия Мои най-малки братя /отнася се за бедните и страдащите/, Мене сте го сторили".. Иисус би искал да работи заедно с нас и да Го откриваме в лицето на всеки страдащ. Безкористните добротворци заслужават уважението на хората и наградите на Бога, защото благодеянията, които извършват, се разбират като помощ от Иисус Христос чрез добротворците, и това е така. Понякога особени обстоятелства ни карат да окажем помощ на човек, когото допреди час не сме познавали. Спасителят невидимо ни е насочил към него.



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 4670432
Постинги: 6284
Коментари: 5529
Гласове: 11796