Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2011 20:37 - С баба Дейна на нос Калиакра
Автор: hikari Категория: Изкуство   
Прочетен: 416 Коментари: 0 Гласове:
5



  С баба Дейна сме поседнали на малка пейчица на самият бряг на морето, над страшната урва, от която, както легендата разказва със сплетени коси са се погубили българските девици... Морето гали окото с безкрайната си синева. Баба Дейна: Въпросът за безсмъртието на човешката душа и за съществуването на Бога са основата върху която се гради мирогледът на човешката личност.
Ела Хикари: Да се опитаме по пътя на логиката, мъдростта на вековете, както и опита на велики хора да представим накратко някои от основанията относно безсмъртието на човешката душа. Понятно е, че ще се придържаме към християнският възглед по този въпрос.
Баба Дейна: На първо място, за да говорим за безсмъртие на човешката душа, трябва да си отговорим на въпроса какво представлява душата, каква е нейната същност и измерение, как се изявява тя? Или изобщо - съществува ли душата като понятие, като феномен?
Ела Хикари: Знаем, че днешният атеистичен материалистичен начин на мислене игнорира съществуването на такава една духовна субстанция или пък я третира като продукт на материята, който чрез сетивните органи и съответните центрове в нервната система отразява свойствата на окръжаващият ни свят. 
Баба Дейна: Според християнската вяра човекът е триединно същество, съставено от дух, душа и тяло.
Ела Хикари: Духът е източник, същност и изява на живота, тялото е материалната съставка на човешкото триединство, душата е третата съставна част на същността на човека.
Баба Дейна: Душата е центъра на нашата личност, на човешкото съзнание. Тя е онзи елемент от човека, който действа, разсъждава, чувства, сравнява, вярва и се стреми към истина, добро, съвършенство.
image
Ела Хикари: Душата е носител на човешката съвест. Чрез нейните качествени изяви човек се отличава от останалият биологичен свят.  В нея се корени и вярата като чувство у човека, на нея е дадена свободата на волята и още нещо много важно - там трябва да търсим чувството за отговорност, което е изключително важен отличителен белег за човека от останалият животински свят.
Баба Дейна: Самата душа има триединна същност - ум, чувство и воля. Оттук става ясно, че душата концентрира в себе си и ценностната ни система. Духът е вечен, тялото - временно, душата - безсмъртна.
Ела Хикари: Тялото е носител - съдина на Духа и Душата, но те не са ограничени в категориите на пространството и времето. Това показва, че ако разглеждаме човека като феномен от позицията на философската категория време, то обединява в себе си временното, безсмъртното и вечното.
Баба Дейна: Библията учи, че при смъртта на човека, тялото отива там, откъдето е взето, Земята, Духът отива там, откъдето е дошъл - при Бога, а душата се явява при Бога, за да отчете земният си път. А и това е напълно логично, а и справедливо, тъй като човек с цялостната си личност /ум, чувство, воля/ е имал възможността, докато е бил на тази земя, да формира своят живот в една или друга посока.
Ела Хикари: Нещо повече, тъй като биологичният живот на човека се разглежда като еднократен неповторим дар от Бога е естествено, след като този живот отмине, личността да трябва да даде отчет на Този,  Който  е дарил живота...на Бога.
image Баба Дейна: Християнството не приема източните философско религиозни системи за реинкарнация - прераждане.
Ела Хикари: Съвременната бионика и информатика разглеждат феномена живот също в триединен аспект.По научен начин се доказва, че животът се състои от три задължителни компоненти: материя, енергия и информация. Позицията на днешната наука напълно хармонира с християнският възглед за триединството на човека - факт, който е мощно доказателство за достоверността на библейската информация.
image
Баба Дейна: Вярата в безсмъртието на душата е всеобщоразпространено. Дълбоко вкоренена в съзнанието ни съществува независимо от смъртта, пред която ежедневно се изправя човекът. Смъртта е страшно събитие. Никое същество не се отвращава от смъртта така, както човекът. Това отвращение на човешкото естество към преходността, показва, че в човекът е заложено желанието за безсмъртие.
Ела Хикари: ... че човек всъщност не би трябвало да умре.
Баба Дейна: Ако можеше да се впише в хармонията, в природата, нямаше да я преживяваме така трагично. Това показва, че смъртта е нещо неестествено, нещо противоприродно на човешкото естество и битие. 
Ела Хикари: Остаряването е в пълен контраст с инстинкта за самосъхранение. Нима човекът като венец на творението е принуден да води живота си в постоянно противоречие и в края на краищата да стане жертва на това противоречие?
Баба Дейна: Природата е изключително пестелива със своите ценности и хармонична със своите закономерности. Това наблюдаваме навсякъде в неодушевения и биологичен свят. 
Ела Хикари: Нима Творецът е подложил Своето най-висшо творение - Човека - на разруха и нехае за най-висшата негова ценност - Душата?
Баба Дейна: В човека е вродено едно непреодолимо желание за живот. Човек иска да надживее себе си. Той търси всевъзможни начини да остави нещо след себе си. Така може да си обясним обичта на родителите и тяхната радост от децата и внуците им. В продължение на осем - десет години човешкото тяло коренно се обновява. Ние ставаме нови, но не ставаме други. У нас остава нещо, което не подлежи на изменение. Качествената изява на свойствата на човешката душа, в края на биологичния ни живот показва, че душата надживява своя материален носител.
image
Ела Хикари: Плутарх, който е бил гръцки историк, пише: "Ти можеш да срещнеш при пътешествията си общества без крепости, без писменост, без управление, без домове, без монети, без театри, без спорт. Но никой досега не е видял общество без Бог, без жреци и без молитви, без оракули, без религиозен култ и без жертви." Религията има универсален характер, и затова задължително предполага съществуването на безсмъртен компонент в човешката същност - Душата. Чрез нея се осъществява общуването с Твореца.
Баба Дейна: Огромното изобилие на различни форми на суеверие и на езичество днес - гадатели, ясновидци, окултисти, баячки, спиристи, сатанисти, фанатизирани религиозни елементи и т.н. е също едно доказателство за съществуването на нематериална, безсмъртна субстанция на човешката личност. Чрез посредничеството на медиуми тази субстанция е в състояние да комуникира със свръхестествени форми на битието.
image
Ела Хикари: Наблюденията на умиращи хора, както и на реанимирани от клинична смърт показват едно поразително сходство: всички свидетелстват, че със своята личностна субстанция - Душата виждат, усещат, чуват и което е особено впечатляващо - разпознават отдавна починали техни близки и познати.
Баба Дейна: Психологията изобилства от описания на хора, намиращи се пред лицето на смъртта. Наскоро си записах в бележника си мислите на един английски офицер, от Първата световна война.Изчакай да го намеря.
Баба Дейна внимателно намества очилата си и разлиства малко синьо тефтерче, след което започва да чете:
"Многобройните мои наблюдения потвърждават факта, че хора близо до вратата на смъртта,са виждали ясно миналите си злодеяния... Последните думи на такива винаги са били: Боже прости ми.... Боже помогни ми! Смъртно ранения войник се моли в окопа за опрощение на греховете си, моли се на Създателя да бъде милостив във присъдата си." Ето и предсмъртните думи на великият немски поет, атеист Хайнрих Хайне - Умирам с вяра в Бога.... и моля Неговото милосърдие да помилва безсмъртната ми душа...Разкайвам се, че съм писал в моите съчинения за духовните неща без нужното уважение." 
Ела Хикари - В предсмъртното завещание на северовиетнамският диктатор Хо Ши Мин било написано - Аз отивам там, за да се срещна с другарите Маркс, Енгелс и Ленин. 
Баба Дейна: Защо е всичко това, ако безсмъртната душа не продължаваше живота си и след смъртта на тялото?
Ела Хикари: От химията знаем, че както живото, така и мъртвото тяло са изградени от същите съставни химични елементи. Разликата между живото и мъртвото е биологичната форма на движение на материята, която биониката нарича информация и енергия, а християнството - живот и душа. Това са идентични субстанции, които напускат материята и ако според първият закон на термодинамиката в природата нищо не се губи, а се трансформира в друга форма на съществуване, то информацията и енергията, животът и душата, напускайки материята, продължават съществуването си в друга изява на битието.

Баба Дейна затваря тефтерчето си и задълго се вглежда в безкрайната синя шир. Ела мисли за нещо съкровено. Омиротворени стават и бавно се връщат по пътя покрай музея и крепостните стени. Баба Дейна с усмивка отваря тефтерчето си. Нека да завършим този разговор с твоят стих за безсмъртието...
Ела Хикари: Защо не?
безсмъртие   Щом топлото преминава в студеното
а студеното в топлото,
щом голямото може да стане малко,
а малкото - голямо,
Защо ако си отида от тук,
да не мога да се завърна
от царството на Хадес
заради теб?!
Ако душата ми е самотъждествена,
и ако смъртта и унищожението са
разрушение -
разпад на сложното,
душата ми - една и съща -
от детството до старостта,
помни - водата няма части!!! -
Се връщам с форма на сълза...
   



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 4658644
Постинги: 6284
Коментари: 5529
Гласове: 11796