Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2012 18:23 - Йовчев на финал на пета олимпиада
Автор: hikari Категория: Изкуство   
Прочетен: 921 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 30.07.2012 18:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Уникалният българин смая света   Американците го наредиха до звездите си image   Йордан Йовчев по време на изпълнението си. Йордан Йовчев направи нещо невероятно в историята на спортната гимнастика. На 39 години българин се класира за финала на халки на пета поредна олимпиада! При рекордното си шесто участие на най-големия спортен форум президентът на федерацията ни и знаменосец на откриването игра като за последно. Още с появата му на подиума всички в зала „O2 Arena” знаеха за неговата забележителна кариера. Малко преди изпълнението му на видеоекраните в залата бе показан урок за изпълнението на халки, при това с участието на българина. И той наистина

 

игра като по учебник

 

Въпреки контузията в рамото, която го измъчва от доста време, въпреки спуканата преди няколко дни костица на китката и претърпените няколко операции на венците (за които той дори не е и споменавал). Йовчев изпълни сложно съчетание, като допусна леко залитане само при приземяването. За него съдиите му дадоха оценка от 15,308 т., която се оказа осма по сила сред всички участници. С най-силен резултат от квалификациите е шампионът от Пекин Чън Ибин (Кит) – 15,858 т.  

 

Самият Йовчев сякаш не очакваше да продължи на финал и дълго след изпълнението си маха на публиката и се здрависва със съотборници и съперници. 20 минути по-късно в очите на неговия треньор и близък приятел Красимир Дунев се появиха сълзи, защото се сбъдна прогнозата му: с 0,08 точки преднина Данчо се класира за финал на 6 август.

 

„Извънредно съм доволен! Какво по-хубаво от това да приключа така кариерата си!

 

Този финал е повече

 

отколкото реално си представях, че ще постигна. Повярвайте, това ми бяха последните усилия, наистина последни. Но пък мисля, че го изиграх добре”, коментира след изпълнението си Йовчев.  

 

В пресзоната го пресреща и немски журналист, който не може да повярва, че най-възрастният участник продължава да твори чудеса с пукната китка. На следващия ден медиите по цял свят съобщиха за невероятния българин. В американските сайтове неговата снимка стоеше редом до тези на техните големи звезди Серена Уилямс, Райън Лохте, Кобе Брайънт и т.н. Може би и с малка завист, че този уникален спортист не пожела преди време да се сдобие с US паспорт, а предпочете да остане верен на България. . РЕКОРДЬОРЪТ: Другите бягат, аз ги гоня   image  
Краси Дунев разцелува Йовчев след изпълнението му.
- Данчо, имаш една седмица до финала, ще почиваш или ще тренираш активно?      

 

- Вече не знам и аз какво да направя. Но на почти 40 години ще ми е доста трудно да изляза на финала и да ги бия другите седем момчета. Просто съм прекалено стар за този спорт. Предполагам, че за всичките тях сега е добре, защото имат един съперник по-малко за медалите в мое лице (смее се). Знаят, че ще са поне на седмо място...
 

 

- Спокойният режим тук помогна ли?      - Да, само двуразови тренировки, без никакви други ангажименти, както е в България, и ми се отразиха добре. Освен това да се играе на един уред е много по-лесно, отколкото многобой. Когато взех квотата на квалификациите, трябваше да се фокусирам на шестте уреда и беше много по-трудно. Ако бях малко по-добре физически, може би щях да съм малко по-уверен. Не че не съм трениран, но ще го обясня така по-популярно: тълпата бяга и аз съм с тях, но съм накрая на колоната. Нещо като в колоезденето – финиширам с основната група...   - Сега като прецениш, струваше ли си риска?
- Да, разбира се. Щом Краси се е разплакал, значи съм направил поне един човек щастлив (смее се). Сега сериозно – явно ме разпознават вече в гимнастиката, защото съм в нея много дълго време. И публиката ме аплодира, и съдиите ме уважават.
  - Какво означава за теб този рекорд – да си първият гимнастик, играл на 6 олимпиади? - Ами може би например съдиите са се повлияли от това и са ми помогнали малко да вляза на финала, но аз играх добре. Участието на 6 игри сигурно си струва, чувствам се много добре, защото да завърша по този начин кариерата си съм го мечтал.     - Колко различен ще е за теб този последен финал след поне 10 играни на големи първенства?
- Все си казвам че ще изляза спокоен, толкова много съм го играл. Но днес като влязохме нашата група – другите започнаха на успоредка, а аз трябваше да чакам, докато дойде ротацията на халки. И през това време ми беше все притеснено – зная, че жена ми е тук, много хора чакат от мен добро представяне, зрителите в България гледат... Това не ме натоварва, но просто ми се иска да не ги разочаровам и тежи.
  - А тежеше ли ти фактът, че беше знаменосец?
- Напротив, беше чест за мен! Аз имам две мисии тук – да бъда състезател и знаменосец.
 

-Отказваш ли се твърдо след Лондон?

  -На 99%. Та аз съм почти на 40, президент на федерация, не мога повече.  



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 4658887
Постинги: 6284
Коментари: 5529
Гласове: 11796