Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2018 22:26 - КТ "Подкрепа": Учителите спряха да пишат двойки, защото накрая виновните са те
Автор: elianna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 454 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 "Проведеното външно оценяване в IV клас за пореден път доказа, че тази процедура е статистическа гимнастика за доказване на знания, които, за съжаление, не кореспондират с реалните". Това се казва в позиция на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" за ползата от оценките и матурите. "Новият формат на структуриране на начален етап цели намаляване на стреса и повишаване на качествените резултати, а малките матури сякаш целят да докажат тази хипотеза", пишат синдикалистите.

image


Ето и цялата позиция на учителския синдикат към КТ "Подкрепа", подписана от председателя Юлиан Петров:

 

"Тенденцията в мини матурите, както и в останалите матури, е избягването на слаби оценки и неглижиране на смисъла от тях, но високите резултати не показват постигането на по-добри знания, социализация и възпитание...Това се прави с простичка оценителна система, в която учителят няма вариант да пише двойка, защото всички трябва да имат шанс да бъдат документално доказани като "успешни", след което, разбира се, да станат и "успешни" студенти. Слабата оценка или двойката вече няма почва в българското образование по две основни причини. Първата е, че тя далеч няма стимулиращото и амбициращо въздействие върху ученика за по-добро представяне. Слабата оценка вече действа твърде стресиращо на българския родител, който, вместо да мотивира детето си към по-добра резултатност, се опитва да "мотивира" административно или агресивно учителя и директора да не оценява по този лош начин детето му.

Втората причина за игнорирането на двойката като оценка е заложената в новия механизъм за преодоляване на образователни дефицити процедура, злощастен опит за нова политика, при която родителят е освободен от задължения и отговорности за слабото представяне на своето дете. Задълженията и отговорностите за успеха на ученика са вменени на учителя, който, при слаба оценка, трябва да организира допълнителна работа за този ученик след учебните часове или през ваканциите. За да има още по-голям драматизъм в тази ситуация, осигуряването на присъствието на ученика за допълнителна работа, зависи от съгласието на родителя. Ако той не се съгласи, то неговото дете няма как да получи възможност в образователната институция да преодолее образователните си дефицити.

Едва ли досега тенденцията за намаляване на броя и неглижирането на текущи, срочни и годишни оценки, поставени от учителите, е доказала своята ефективност. И въпреки това се налага една българска иновация, при която всеки учител трябва да мотивира и аргументира всяка оценка, най-вече различната от шестица, практика, която не е традиционна във водещите образователни системи.

Творците на образователните норми реално поставят под съмнение почти всяко решение на учителя, касаещо методите на преподаване, партниране, оценяване и др. Поставянето на добрия учител като качествен авторитет под постоянно съмнение и натиск, разбираемо го определя не като приоритет на образователните институции, а често като неудобен и нежелан в системата. В резултат много качествени учители я напуснаха.

Като контрапункт на казаното досега, на учителя в България се гласува "огромно" доверие, за да изпълнява несвойствени за професията му дейности и способности: дежурства в коридори и училищни дворове, медицински знания за първа помощ, антитерористични умения, бодигард на ученици или квестор, аниматор на пътуващи ученици и още много други. Като пример в модерните образователни системи тези дейности се изпълняват от квалифицирани, но непедагогически специалисти. Във Великобритания всички участващи в изпитите квестори са щатни специалисти без педагогическо образование.

Преди 2000 години Квинтилиан е казал: "Практика без теория е по-ценна от теория без практика". Това е и препоръката на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа": нека чуем гласа на българския учител, за да градим успешни политики. Днес нямаше да имаме тежкия проблем с ненужната бумащина, агресията в образователните институции, ако само се бяхме вслушали и послушали този глас, а учителската професия щеше да бъде желана и търсена".

 

 

 

  Helleborus на 15.05.2018 в 15:33 Училището се използва като социална институция, като сиропиталище. То има цели, които нямат нищо общо с образователните. Наричат ги социализация и интеграция, чиято задача не се крие, че е максимално откъсване на децата от семейната среда, което е престъпление срещу българското семейство. Скритата цел е семейството да не се счита единствената институция, овластена по естество да се грижи за децата, а да се счита по-скоро вредно и препятстващо развитието на децата. Докато някой ден родителите сами ще започнат да се страхуват от себе си и ще изтърсват децата в институция още от раждането им. Това изместване на целта на училището изисква от него да не отпадат ученици, защото те ще се приберат у дома, което министерството не иска да допусне. Тук знанията нямат нищо общо, целта е тази от истанбулската конвенция – изкореняване на всяка традиция и влиянието на родителите. Няма никаква образователна логика да трошиш държавни пари и ако не си научил, че две плюс две е четири, да учиш корен квадратен и ако не си научил азбуката, да анализираш Слово за буквите. Реално погледнато никой нормален учител не би препоръчал преминаване нагоре при непостигнато ниво, ако отидете на частни уроци, ще учите азбуката, докато не я научите и ще правите едно нещо, докато не постигнете резултат. Преминаването на невежи нагоре, може да се равни на влизането в шампионската лига на някой, който не може да уцели топката. Учителите се превръщат във възпитатели в детска градина, учебен процес нямаше още преди десетина години. Всички плащаме за това, невръстни да се шматкат нагоре надолу, да пият топло мляко и да се малтретират по коридорите, тоалетните и дори в час да малтретират учителите си. След което искаме да станат работници в някое предприятие, без никакви трудови навици, без никаква дисциплина, без умения, само с мечти да продължат това безполезно съществуване и безсмислено вегетиране, което МОН им е осигурявало с години. Затвърдените ценности са тези от евровизия –„ аз съм красиво същество“- просто защото родителите ми са си направили труда да ме родят. Нищо, че не ги слушам, не ги уважавам и не върша нищо обществено полезно.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elianna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1180707
Постинги: 1302
Коментари: 1089
Гласове: 610
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930