Прочетен: 2148 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 30.08.2012 09:16
Световно първенство по авиомоделизъм за кордови модели се провежда от днес до 1 септември в Пазарджик. Събитие от този ранг е първо по рода си за България. Над 350 пилоти и механици от 39 държави се срещат в оспорвана надпревара на парка остров "Свобода" в Пазарджик. Организатори на проявата са Българската федерация по авиомоделизъм и Националният аероклуб. Състезанието е под егидата на Световната организация за въздушни спортове (FAI).
Отборът на България ще се представи и в четирите класа на кордовите модели:
1. Клас F2A скоростни модели - двигател до 2,5 куб.см. с резонансна тръба, развиващ около 40 000 об./мин. и позволяващ да се достигат скорости до над 300 км/ч .
2. Клас F2B - Акробатични модели за фигурен пилотаж. Самолетите са с размери от порядъка на 2 м размах на крилете и 1,50 м дължина на тялото. Двигателите са с електрозахранване от батерии или ДВГ с обем от 7 куб.см до 15 куб.см. Витлата са дву или трилопатни според мощността на двигателя.
3. Клас Тим Рейсинг - модели за отборно надбягване. Три екипажа състоящи се от пилот и механик имат за цел да изминат най - бързо 100 кръга равни на 10 km с резервоар ограничен до 7 куб.см. Времето за изминаване на това разстояние е около 3-4 минути.
Дистанцията на голямата финална гонка е 200 кръга равни на 20 км. Времето тук е от порядъка между 6 и 7 минути. За да изминат тези разстояния с посочените резервоари, на пилотите се налага да гасят в определен момент своя двигател и да кацнат в бокса при механика минимум 3 пъти по време на гонката, където да заредят с гориво под налягане и отново да излетят.
Уникално състезание, наподобяващо Формула 1, само че се случва със "самолети", е силно емоционално и увличащо.
4. Клас F2D - модели за Въздушен бой. Тези два модела най - често са тип летящо крило с двигател до 2,5 куб.см и с прикрепена с конец 3 м хартиена лента, която всеки противник се стреми да отреже повече пъти и да се задържи повече време във въздуха.
Пилотите и механиците от 30 държави вече са готови за стартовете, които са под егидата на Световната организация за въздушни спортове-FAI. За целта община Пазарджик с помощта на организаторите за два месеца преобрази източната част на острова, която бе единствената останала след възраждането на любимото място за гражданите и гости на града.
Изградени са полигон и шест писти-тревни и каменни на мястото, където преди къртовския труд имаше само песъчлива почва. Това призна и Розен Тодоров, директор на световното по въздушен бой и член на УС на Българската федерация по авиомоделизъм.
Страната ни за първи път приема състезание от подобен атракционен и профисионален ранг и статут като световното включва четири категории-скоростни, акробатични, тим рейсинг и модели за въздушен бой. Пазарджик е домакин заради традициите си в този спорт, а градът има и световен шампион-на свободнолетящи авиомодели -Константин Абаджиев. Авиомайсторите ще се борят за достигане на най-висока скорост като фаворити са англичаните, които държат рекорда с 308 километра в час.
Българската Федерация по Авиомоделизъм и Националния Аероклуб са организатори на Световно първенство за Кордови Авиомодели, което ще се проведе от 26 август до 1 септември 2012 г в гр. Пазарджик.
Състезанието е под егидата на Световната организация за въздушни спортове (FAI). Събитие от този ранг ще се проведе за първи път на територията на Република България. Спортният комплекс на острова на река Марица в Пазарджик e мястото, където ще се срещнат над 350 пилоти и механици от 39 държави.
Преди самото Световно първенство на 24 и 25 август, ще се състои традиционния вече кръг от Световната купа в памет на Асен Йорданов -първият български авиоконструктор по чийто учебници се учат и до днес авиоинженерите по цял свят. Той ще бъде проверка на съдийския и технически състав, както и на нашия национален отбор.
Отборът на България ще се представи и в четирите класа на Кордовите модели както следва:
1. Клас F2A скоростни модели - двигател до 2,5 куб.см. с резонансна тръба, развиващ около 40 000 об./мин. и позволяващ да се достигат скорости до над 300км/ч . Най-често срещаната конструкция на моделите е асиметрична с 1 крило и с еднолопатна перка, направени така за по-ниско съпротивление.
Представителите за България в този клас са:
Мъже: м.с. Георги Кабаков от Пловдив, Стефан Стефанов от София и Георги Леков от Пловдив.
Юноши: Цветан Минев от Ловеч, който вече лети със скорост над 200км/ч.
2.Клас F2B -Акробатични модели за фигурен пилотаж . Изпълняват фигури от комплекс съобразен с международния правилник и оценяван от международно жури със съответните коефициенти. Самолетите са с размери от порядъка на 2м размах на крилете и 1,50м дължина на тялото. Двигателите са с електро захранване от батерии или ДВГ с обем от 7 куб.см до 15 куб.см. Витлата са дву или трилопатни според мощността на двигателя.
Мъже: м.с. Ангел Маргаров от Пловдив, Светослав Синапов от Варна, Захари Захариев от Троян.
При юношите ще бъдем представени единствено от Деян Пазвански.
3. Клас Тим Рейсинг - модели за отборно надбягване. Три екипажа състоящи се от пилот и механик имат за цел да изминат най - бързо 100 кръга равни на 10km с резервоар ограничен до 7 куб.см. Времето за изминаване на това разстояние е около 3-4 минути.
Дистанцията на голямата финална гонка е 200 кръга равни на 20 км. Времето тук е от порядъка между 6 и 7 минути. За да изминат тези разстояния с посочените резервоари, на пилотите се налага да гасят в определен момент своя двигател и да кацнат в бокса при механика минимум 3 пъти по време на гонката, където да заредят с гориво под налягане и отново да излетят.
Уникално състезание наподобяващо Формула 1, само че се случва със "самолети" - силно емоционално и увличащо.
4. Клас F2D - модели за Въздушен бой. Тези два модела най - често са тип летящо крило с двигател до 2,5 куб.см и с прикрепена с конец 3 м хартиена лента, която всеки противник се стреми да отреже повече пъти и да се задържи повече време във въздуха.
България има престижни класации като: 6-о отборно място на Европейско първенство в Сърбия 2009г.; 4-о място на м.с.инж. Димитър Вълканов на Световното в Унгария 2010г. допринесло и за крайното отборно класиране – 10-о място на България в този клас.
Инж. Димитър Вълканов, който живее и работи САЩ, пристига специално за да вземе участие в Световното първенство, което се провежда за първи път в България. Той заедно с м.с. инж. Любомир Дончев и Ромео Дончев, както и юношата Ивайло Захариев ще защитават честта на България.
2. яко
3. пътя на любовта
4. incendium amor!
5. la femme desiree
6. incendium veritas!
7. bgnetsociety
8. desire
9. ортодокс уики
10. кладенецът,душа
11. у4илище за родители
12. науката - не търси под вола теле!
13. светът на розите
14. за православни християни
15. айкидо
16. попътен вятър
17. светлината
18. светлините на дълбокото
19. океанско житие
20. православни светци
21. sourteardrop
22. политически строфи
23. свят на омиротворение
24. st valentine
25. България
26. още книги за бойни изкуства
27. не обичай деградето!
28. духовна библиотека
29. владимир висоцки
30. тайната на златното цвете