Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2010 07:31 - за родината, отечеството, държавата и моята идентичност
Автор: hikari Категория: Изкуство   
Прочетен: 763 Коментари: 1 Гласове:
5



Идентичността ми е предопределена
от националността на моите родители.
В съвременният свят аз имам избор -
мога да променя по своя воля
своето гражданство, но
националната си идентичност - първоначалната
не мога да подменям.
По майчина и по бащина линия
принадлежа на българският корен
и на своята родина.
Родена съм в България,
родината на моите родители, на родовете ми.
Но дали държавата България е
моето отечество след всичко?
Отечеството е страната, към която следва
да изпитвам истински респект,
защото всичко й дължа -
гражданска сигурност, закрила, обител и дом.
България е моето родно място
и мястото на вероятната ми сигурност
но след години изпитания и разочарования
възможно е да искам да прекъсна
своята пъпна връв със земята на дедите си...
Възможно е да искам да повярвам,
че има някъде страна, в която
животът на семейството ми
ще бъде по - устроен, по - спокоен, по - сигурен.

Знам, че чувството на обич към България
страната на моето детство - на ръст едноетажно! -
не може да бъде изличено, и винаги ще бъде важно -
че съм родена българка, и българка ще бъда
дори ако дърво без корен стана.
Боли, боли ме за отлитащата,
заради пустата комунистическа прокуда
по всички краища на света младост....



Тагове:   огнище,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - от блога на мето - за младото поколение и датата 3.03.
03.03.2010 08:47
- Но младото поколение чувства и 3 март само като един почивен ден. Каква е причината за този нихилизъм?
Това е така, защото историята продължава да се изучава през един чужд поглед. Продължават да се повтарят едни отдавна остарели стереотипи на национализъм. И това младо поколение, в този глобализиращ се свят, което с интернет може да достигне до всички точки на планетата, то мисли, че това е някаква овехтяла дреха, която се пита защо му е. Тази дата е нещо изкуствено, реално не е донесла нищо добро на българите. На младите тя не им е симпатична, защото и днес режимът в Русия не е демократичен. И днес на никой, който иска да излезе от България, не му минава през ума да си търси работа и по-добър живот в Русия. Включително синовете и дъщерите на най-върлите комунисти търсят реализация в Западна Европа и в Щатите.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 4670537
Постинги: 6284
Коментари: 5529
Гласове: 11796