Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2009 09:53 - стремеж към съвършенство
Автор: hikari Категория: Тя и той   
Прочетен: 307 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 25.04.2009 10:00


Уменията изисквани от амазонките - домакини не са били просто за показ. Вярно е, че са намирали приложение на светски приеми - били са приемани като нещо задължително за всяка уважаваща себе си домакиня - като неотменна част от гостоприемството. Жената е трябвало да бъде най-вече къщовница и това е била ръководната идея за нейното възпитание. Затова женските умения са били ориентирани главно към семейния живот.
Затова, колкото и далеч да отвеждат Хикари нейните пориви, тя винаги се вслушва в зова на сърцето си като център на своето същество. И ако на нещо някога е робувала, то това е било опазването на честта и достойнството си, за което е готова да изтърпи всякакви мъки и дори да пожертва живота си.
Ден и нощ, със стихове съчетаващи твърдостта и нежността, дръзновението и скръбта, тя възпява своето малко гнездо. Като дъщеря - тя се жертва за своя баща, като съпруга - за своя съпруг, като майка - за своя син. Затова от най-ранна възраст те е отраснала с идеята за самоотверженост. Животът на Хикари е бил винаги безкористно служене на дълга. Точно в духа на Бушидо - да бъде помощница на мъжа на живота си.

След смъртта му, въпреки че го споделям с огън в очите си, и част от мен гневно ще ми заяви колко ярко е превъзходството на християнството, което изисква от всяка жива душа да носи отговорност единствено пред своя Създател, все пак не мога да отрека че идеята за свещения дълг - да служа на кауза несравнимо по-висша от собственото ми аз, дори с цената на моята индивидуалност ме върна в отбора на живите...

Имам предвид самата идея за служение - най-великата която Христос е проповядвал и която се явява съкровената същност на неговата мисия - и в този смисъл Бушидо също е съпричастно към вечната истина.



Гласувай:
0



1. pegas08 - Хикари, възхитен съм от това,
26.04.2009 22:45
което проповядваш.Виждам и твоята борба да съчетаеш двата принципа- на Бушидо и християнството.Не правя комплименти като мъж. Просто съм за.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 4673838
Постинги: 6284
Коментари: 5529
Гласове: 11796